Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-社會
>即時新聞-社會 
Free Bestselling eBooks

Free national bestsellers for your eReader - Fiction, Nonfiction & more! Join 1.5 million book lovers now. Sign-up in under 10 seconds to get the free daily email.
From our sponsors
穿3C賣場制服修家電 竊賊偷遍新竹
Jun 22nd 2014, 06:44

新竹1名男子,假冒知名3C賣場工程師,穿著制服佯稱要保養民眾家中家電,進入民宅後再趁機竊取屋內財物,遭警方跟監2日後,順利逮捕。新竹縣竹北分局表示,倪男從今年5月間開始,用同樣手法涉及新竹縣、市至少13起案件。
 
警方表示,日前陸續接獲民眾報案,稱住家遭到燦坤或全國電子工程師偷竊,由於歹徒犯案範圍地點遍及新竹縣豐田、鳳岡、山崎、後湖、橫山、竹東及新竹市2、3分局轄區,各地區警力配合,調閱監視器及詢問目擊者後,鎖定住在竹北的33歲倪姓男子涉有重嫌。
 
警方經向檢察官申請拘票,在倪男住處外埋伏2日後,順利將正準備返家的倪運科逮捕,並在住處起出做案時所穿燦坤制服。警方表示,由於被害人見穿著制服的倪男上門稱是公司派來免費檢修家中家電,不疑有他開門放倪男進入屋內,趁屋主不注意下手行竊。
 
警方表示,有毒品、竊盜前科的倪男,到案後坦承涉及新竹縣、市13起竊案,但警方懷疑尚有其他案件與他有關,除擴大追查外也呼籲家中曾遇到類似犯罪手法的民眾能出面協助指認,倪男則是被警方依竊盜罪嫌移送新竹地檢署偵辦。(侯力元/新竹報導)
 

 

遭警方逮捕的倪嫌,涉及至少13起竊案。侯力元攝

警方在倪嫌住處起出犯案時所穿燦坤制服。侯力元攝

警方調閱監視器,鎖定倪運科涉有重嫌,進行逮捕。翻攝畫面



【臉團】:臉書熱門粉絲團最新動態大集合

【蘋論陣線】:最新評論及獨立媒體每日總覽

有話要說 投稿「即時論壇」

onlineopinions@appledaily.com.tw

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    dooneroe 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()